Points for trying. Right?


Det är inte mycket ordning i mitt liv, men jag försöker i alla fall. Jag tror man få pluspoäng för det. Franskan är, rent utsagt, åt helvete (det är bara vecka två). Mitt sociala liv är ungefär som det alltid har varit (katastrof). Behöver jag ens nämna nåt om förhållanden? Allt är ganska ologiskt. Vem det än är som är den högre makten så tycker jag att han/hon behöver tänka om lite. Faktiskt.

Spenderade min dag i Kalmar. Köpte upp det mesta av CSN-pengarna på Friskis, men jag tror det är värt det. Satt och pluggade på Bibblans café i några timmar. Jag vet inte om jag fick så mycket gjort egentligen. Men det är så mysigt och lugnt där att jag i alla fall lyckades slappna av lite.



Jag vet inte hur jag fick för mig att träna skivstång idag, men det gjorde jag i alla fall. När jag kom dit var jag livrädd, men instruktören var jättesnäll (och biffig) och han hjälpte mig med allting. Jag fick typ ingen vikt alls, men höll på att dö ändå. Det var sjukt kul, men lite pinsamt att vara omgiven av alla dessa vältränade, pumpade människor som lyfte fyra gånger så mycket som jag. Bänkpressen var lättast, konstigt nog. Eller, kanske inte var så konstigt alls eftersom jag typ inte hade någon vikt på. Imorgon kommer jag i alla fall känna att jag lever. Fasar för ögonblicket då jag behöver stiga ur sängen. Kommer hasa mig till kaffekokaren som en gammal tant.

Sara hörde av sig och vi bestämde att vi skulle träffas på Café Corner efter träningen. De gör sagolika Orange Latte's där (som jag, till mitt försvar, förtjänade efter skivstången). Det var mysigt att bara prata ett tag och att lufta alla problem man går och bär på. Jag fick också låna en suverän bok om kost av henne. Väldigt trevligt var det. Nästa vecka planerar jag att hälsa på henne och Jonas i lägenheten.



Fick veta mer om jobbet idag och det låter ganska otroligt. Är så glad för att jag får den här chansen! På torsdag nästa vecka kommer troligtvis allt sättas i rörelse och det känns riktigt bra. Jag måste börja planera roliga saker att göra med pojken, minsann. Jag känner mig lite som ett barn i en godisaffär nu.

Nu är det dags att ignorera franskan och läsa lite Jane Austen (Mr Ferrars?). Jag ska gå upp tidigt imorgon och plugga. Jag lovar. Eller hasa fram till kaffebryggaren tidigt i alla fall.

KursivaLi

Kommentarer
Postat av: Vargen :D

You go, girl! :D jag håller tummarna för att du klarar franskan! :3 oh! sträck ingen muskel på väg till kaffekokaren ;)

2010-09-02 @ 17:58:04
URL: http://iminsidethetardis.blogg.se/
Postat av: KursivaLi

Tack! :D

Jag går som en gammal tant. :( :P

2010-09-02 @ 21:11:33
URL: http://kursivali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0