Det är en väldigt liten skillnad mellan hobby och mentalsjukdom.


Tänderna är nyborstade och sminket borttvättat (för jag fann min bortsprungna mascara, yey). Härnäst på schemat står True Blood som jag har längtat efter att se hela dagen. Jag vill dessutom ha mer Alexander Skarsgård, men jag är tålmodig. För jag vet att han är med mycket mer i andra säsongen. Mmm.

Gitarrkursen var tydligen inställd idag. Något som jag och resten av kursdeltagarna missat (läs: inte blivit informerade om). Bummer, liksom. Så vi satt utanför musikhuset i cirka en timme och snackade. Det var väldigt trevligt folk! Bland annat Tysk/Bulgariska Sonja som precis flyttat till Kalmar. Hon har bott där sen i lördags. Jag tyckte hon var skithäftig som bara bestämde sig för att ge sig på en kurs, fast hon inte vet något om stan. Hon var väldigt söt och så himla trevlig. Pratade mest med henne och en kille, som jag tror hette Anton (jag och namn funkar inte), som var vänsterpartist och väldigt mysig. Det var otroligt kul natt få träffa lite nytt folk och bara prata lite. Glad och nöjd är jag, trots utebliven gitarrlektion. Jag har nästan bestämt mig för att gå på Linné nästa år. Nästan.

Imorgon ska jag träffa min söta Sara och träna skivstång. Ja, jag ger mig på det igen. Armmuskler, dammit! Jag måste fortsätta, annars kommer jag aldrig kunna se mig själv i ögonen. Heja mig!

Nu: True Blood.
God natt!

KursivaLi

Kommentarer
Postat av: Vargen : D

Det är faktiskt sant det där med psykiskt sjuka och kreativa människor o: jag blev nästan rädd när jag läste om det >.< kul att du träffat lite nytt folk ^^

2010-09-08 @ 06:43:19
URL: http://iminsidethetardis.blogg.se/
Postat av: KursivaLi

Jag tror det stämmer ganska väl. Alla de människor som gör/har gjort den mest fascinerande konsten är/var lite lätt galna. (: That's the best kind of people!

2010-09-08 @ 08:36:26
URL: http://kursivali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0