Söndag, ack, söndag


Det är ännu en gång morgon. Söndag, ack söndag. Men kaffet står bredvid mig och dagen kan vara räddad. Nästa vecka blir ganska intensiv, med mina mått mätta såklart, men jag hoppas att jag får ut mycket gott av den. Jag ska bland annat träffa Sara, prova ut linser och förnya mitt medlemskap på Friskis. Eller jag ska förhoppningsvis göra detta eftersom CSN behöver skicka mina pengar först. Håller tummarna för att de får ändan ur på måndag.

Idag ska det provas ut nya joggingskor. Ja, jag är faktiskt allvarlig den här gången. Fat be gone. Tio kilo ska av! Minst! Jag tror Biggest Loser har frammanat detta beteende. Den nya säsongen har ju rullat igång på femman. Man blir inspirerad och ganska blödig när man tittar på det. Men mest av allt blir jag avskräckt från att släppa taget om min kropp. Jag tänker inte sitta framför tv:n om några år och vara i samma sits som dem. Aldrig.

Familjen skulle ha gått på bio igår, men lillebror fick feber så det blev hemmakväll istället. Vi hyrde Avatar på boxen, och gee vad jag gillar den filmen. Det finns inte ord för att beskriva hur vackert gjord den är. Den är så fascinerande. Jag får gåshud när de talar om Eywa, eller när Ewya's frön svävar omkring i luften som små lysande maneter. Avatar är en film jag skulle kunna se om och om igen utan att tröttna. Man hittar alltid en ny liten detalj som är helt och hållet otrolig.

Nu ska jag snart åka till stan, ignorera tankarna som störde min sömn i natt, och hitta ett par Nike's att jogga i.
Ett måste i handväskan idag: Coca Cola Vanilla Lip Smacker. Yum.

KursivaLi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0