multitasking


Jag brukar vara bra på multitasking, men vissa saker kanske man ska undvika att göra samtidigt. Jag kokade nudlar, värmde kaffe i mikron och packade väskan samtidigt. Don't try this at home kids. Kaffet i mikron kokade över så när jag lyckades ta mig dit (från andra änden av huset) var mer än hälften av kaffet inte kvar i koppen längre. Jag slängde mobilen i golvet. Nudelvattnet kokade över. Varför, människa, kan du inte bara ta ett djupt andetag och göra en sak i taget? Man sparar ju inte precis tid på att springa omkring och torka upp diverse utspillda vätskor.

Om några timmar ska jag bege mig mot staden igen och träffa på lite härliga människor. Jag ska efter en lång tid av längtan äntligen gå på mitt första stickcafé med Stickklubben. De är otroligt duktiga stickerskor och jag har sett flera av deras alster över hela Kalmar. Förut har tiden alltid krockat med annat, men idag ska det bli av. Jag tar med mig min Sara också, så blir det mindre läskigt. Funderar dock på att ta med mig virkningen och vara lite rebell.

Det stod en helt underbar present åt mig på köksbänken när jag kom hem. Nina hade målat en bild på alla mina fem katter, och den är helt underbar. <3



Nu ska jag nog ta min julklappshund och gå ut lite. Efter tvångskelet förtjänar hon det.


Saskia Hamilton - Ben Folds & Nick Hornby

KursivaLi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0