echoes and bunnymen


Vem kommer krypande tillbaka till gamla bloggen? Jo jag. På mina bara knän. Jag har saknat den hur mycket som helst. Trots att det tog lite tid att inse att tumblr och jag aldrig skulle kunna bli samma sak, så tar bloggen emot mig med öppna armar. Och som chokladkaka på tårtan så har den fått en rejäl ansiktslyftning. Lite vårstädning.

Det har börjat hända lite saker i livet, vilket är anledningen till denna törst efter att blogga. Förra terminen gjorde jag inte mycket mer än att sitta vid datorn, plugga och äta. Nu börjar jag leva upp efter ett halvt års dvala. Det här halvåret kommer bli betydligt mer händelserikt - och spännande.

Det är nu cirka tre månader kvar tills jag ska ansöka till konstlinjen och jag börjar redan känna spänningen öka. Jag jobbar på att få ihop en fin samling arbetsprover att skicka in. Det senaste halvåret har jag målat mer än någonsin förut och har lite material i mina skrymslen. Jag ska läsa konst för min skull. När man gör stora saker för sig själv så gör man automatiskt tillvaron bättre för andra. Det är jag stensäker på.

Pluggandet på nya terminen har börjat och rullar sakta på. Jag läser en handfull olika kurser men har lyckats att bara få tre lärare - alla män. Jag vet inte hur det gick till, men alla tre verkar superhärliga. Saknar dock folkhögskolan väldigt mycket, och har gjort det mer på senaste tiden. Det är inte likadant någon annanstans.

Nu ska jag ta min kopp kaffe, sätta mig ner och virka en present till Cralle. Det är en hemlis. Nästan.

 



The Killing Moon - Echo and the Bunnymen

KursivaLi

Kommentarer
Postat av: Chilipuffen

Tack så mycket :)

2011-01-19 @ 12:38:41
URL: http://chilipuffen.bloggsida.se/
Postat av: Chilipuffen

Hehe , tack igen , designen kommer dock genom bloggsida.se så jag kan inte ta åt mig hela äran för det :)

2011-01-19 @ 15:41:10
URL: http://chilipuffen.bloggsida.se/
Postat av: Cralle

Wow visste inte att du hade en blog, blir och spara den i favoriter

2011-01-19 @ 21:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0