om att göra ingenting och att ge löften till sig själv

 


Jag tittade in på stickerskan AnMaja's blogg och fann en länk som jag tyckte väldigt mycket om. Och vad gör man på den här sidan då? Absolut ingenting. I två minuter. Hur ofta tänker du på att bara sätta dig ner och göra ingenting egentligen?

Idag avlade jag ett löfte till mig själv som jag absolut måste hålla. Jag tycker man måste lova sig själv saker ibland, annars är det så mycket lättare att låta bli att genomföra dem. Berätta sedan för så många som möjligt om ditt löfte så att du verkligen inte kan komma undan. Jag lovar att jag från och med nu ska ta hand om mig själv och bli frisk. Om åtta månader ska jag ha gått ner tio kilo, genom motion och kostförändringar, och ha slutat med min sömnmedicin. Det är mitt löfte till mig själv.

Nu ska jag - efter 12500 steg - krypa ner i min säng och försvinna in i bokens värld. God natt.


KursivaLi

Kommentarer
Postat av: Anmaja

Hej å tack för kommentaren hos mig! Kul du hittade till min blogg. Då hittade jag ju din, som jag ska läsa vidare i, men nu ska jag till jobbet. Hoppas vi ses på torsdag. Harebra - Anna

2011-02-08 @ 06:08:16
URL: http://blogg.omakastengods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0