Ny handväska och blöta skor.


Det kan inte vänta längre. Det är dags nu. *gör invecklad fri-idrottar-slå-sig-på-kinderna-dra-i-tröjan-grej*
Ser du den där lilla mätaren där? Den till höger med ett litet hjärta på? Den berättar för dig exakt hur många kilon du behöver gå ner för att vara hälsosam. Ser du, kvinna? 20,5. Absolut. Yes. Efter ditt första delmål, 4 kg, får du ta hål in öronen. Ser du, motivation också! Tänk dig att vara 4 kilo lättare och ha hål i öronen. Fabulous, eh?

Gick för övrigt till Kupan idag, för att kunna säga att jag rört på mig typ, och hittade en helt underbar liten väska plus sex böcker. Mycket bra fynd för under en tjuga, tycker jag. Regnet öste ner och jag trivdes hur bra som helst på promenaden. Jag älskar vatten. Regn är sjukt härligt. Dock blev conversen lite blöta. Jag hoppas de har torkat till morgondagens äventyr.



Blev erbjuden ett superjobb idag! Blir inte så många timmar, men det kan jag leva med. Ska ta hand om en superhärlig unge (som jag skulle kunna stuva ner i väskan och ta med mig hem) och kommer vara anställd genom kommunen och ta hand om honom på vissa utvalda "avlastningstimmar". Jag trivs så bra med den här pojken och är god vän med hans mamma. Jag har dessutom suttit barnvakt för honom flera gånger innan. Ska höra av mig till hans mamma imorgon eller på onsdag för att snacka igenom alla detaljer. Lite pepp på detta är jag minsann.

Nehe, nu är jag nybadad (luktar gott, dessutom) och bör gå och lägga mig. Klockan är ställd på rimlig tid, träningsväskan packad och franskaböckerna nedstuvade i den nya handväskan (jag skiter fullständigt i om den är för liten, den är för vacker för att lämnas hemma).

KursivaLi

Kommentarer
Postat av: Lucyinthesky

Men vad kul! =) Låter ju kanon med det extra jobbet!

2010-08-31 @ 10:03:34
Postat av: KursivaLi

Det är skitbra! :D Hoppas jag får komma igång snart. (:

2010-08-31 @ 15:10:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0