kreativitet kräver mod


Jag har kommit fram till att jag älskar att skapa. Det är liksom det som verkligen gör mig lycklig. På riktigt. Och ingenting, verkligen ingenting, ska få stå i vägen för det. Inte ens jag själv och mina irrationella rädslor.

Idag anmälde jag mig till RFSL Ungdoms projekt Tusen bilder, tusen ord. Detta är ett konstprojekt för HBTQ-personer upp till 26 år. Projektet kommer bland annat innehålla drama, foto, kermaik och textil. Precis sånt som jag vill göra. Men (varför alltid detta men) jag är en enda stor röra av känslor och knas. Jag tror jag håller på att dö av nervositet. Att börja i en grupp med individer jag aldrig har träffat innan känns svårt och jobbigt. Men jag vill. Jag älskar ju sånt här. Jag har lovat mig själv att försöka; för vinsten kommer bli så otroligt stor.

Hela resan avslutas med en tripp till Göteborg där vi får lära oss att anordna en konstutställning. Sounds perfect. In every single way.

 

Jag håller med Matisse.

KursivaLi



, , , , ,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0