Fancy parties are for people who are fancy on the inside. I don't think we are.


De har varit en sån där "shit-vad-jag-är-värdelös-dag" då jag bara vankat omkring och känt just detta. Att jag är värdelös. Och ganska onödig. Franskan går åt helsefyr, fortfarande, och mitt huvud är lite som New Orleans under stormen Catrina. Men jag vet att det kommer kännas bättre igen, och jag försöker verkligen. Idag har jag åtminstone gjort lite saker jag kan vara stolt över. Jag ger mig själv en mental klapp på huvudet nu. *klappklapp*

Sofie gav mig ett knippe mynta när vi var och hälsade på häromdagen och rådde mig att göra te av bladen. Jag har aldrig smakat ett så gott te i hela mitt liv! Jag överdriver inte. Om man låter de små rackarna simma omkring i koppen medan man dricker blir det hur gott som helst. Jag ska plantera växter här hemma som kan användas till att göra eget te. Jag slår vad om att det är godare (och definitivt mer miljövänligt) än det te man köper i affären.

Okej, jag ska försöka att inte klaga mer på pluggandet (som är helt självvalt och frivilligt) utan försöka inse att det kommer att sitta som en smäck till slut. Men kanske inte just nu. Jag ska göra mitt bästa. Punkt slut. Och det finns faktiskt inget bättre än att bli avbruten mitt i pluggandet av en stor, varm, grå, bufflig katt. För en sekund trodde jag att han hade stångat mig så hårt att jag blödde näsblod (men det var bara katt-dregel). Det är otroligt vad stark han är när han kelar, min lilla Pooh.

 

Imorgon börjar gitarr-kursen och mitt huvud upptas av mer eller mindre triviala frågor som har med detta att göra. Jag antar att man inte behöver ha med sig gitarren på introduktionsmötet. Eller? Håhå, har man inga problem så skapar man sig några. I vilket fall så går jag dit, gitarr-lös, och sitter och ser glad ut. Det löser sig. Efteråt ska jag, hör och häpna, till Harry's. Jag blir förhoppningsvis insläppt. Annars vettefan. Pappa ska dit och kolla på fotboll så jag raggar skjuts med honom och mamma efteråt. Och kanske får man en öl innan? Inte så pjåkigt.

Nu ska jag och knorr-hunden lägga oss och sova. Hon har tagit hela filten som vanligt. Jag får väl roffa åt mig det lilla som bjuds och vara glad för det. Hon är fortfarande lite sur på mig efter att jag badade henne i förmiddags, så det är fjäskande som gäller om man inte vill ha en förbenad hund.


Kommentarer
Postat av: Sara -

Te är alltid godare när man fixar det själv :)

Franskan ordnar sig, vad är det som är svårt? Kram!

2010-09-07 @ 07:46:06
URL: http://sisteroriginal.blogg.se/
Postat av: KursivaLi

Absolut! :D

Jag hoppas det. Det är bara väldigt mycket information på samma gång. Jag gör ju hela Franska 1 på fem veckor. Inte så mycket andrum. Men det löser sig. Känns bättre idag. (:

2010-09-07 @ 08:58:24
URL: http://kursivali.blogg.se/
Postat av: Vargen :D

Sötnöt! :D katten alltså ^^ önskar min gjorde så <.< istället springer han när han ser mej xD

2010-09-07 @ 16:27:00
URL: http://iminsidethetardis.blogg.se/
Postat av: KursivaLi

Haha, det beror lite på vilket humör Bosse är på, måste jag säga. Vissa dagar kryper han omkring med svansen mellan benen. han är manodepressiv. (':

2010-09-07 @ 21:14:20
URL: http://kursivali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0