Hjältar. Och strumpstickor.


Jag är så fruktansvärt svag för superhjältar. Det kvittar om de är klädda i trikåer eller har kalsongerna utanpå byxorna. Det är deras hjärtan, deras otroligt starka vilja att göra skillnad och förändra, som får mitt hjärta att slå lite extra. Att de dessutom har svagheter, som gör dem lite mer som mig (mänskliga), är det mest fantastiska av allt. Stålmannen har sin kryptonit, Iron man har sitt hjärta, Spindelmannen har sin Mary-Jane. Att kunna visa sig svag är något av det starkaste en människa kan göra, hjälte eller inte. Och att samtidigt kunna utföra hjältedåd, är inte så illa.

Lördagen har kommit och passerat. Jag ligger i min säng, invirad i täcke och filt, men min lilla knorr-hund vid fötterna. Hon snarkar och sover redan, den lilla förrädaren. Här får jag ligga vaken och sömnlös alldeles själv. Fantastiska idéer om stordåd och hjältedrömmar virvlar i min stackars hjärna och jag önskar, lite försynt, att också jag var född på Krypton. Att kanske jag kunde göra lite skillnad. Lite stordåd. Att inse att jag inte kan utföra de saker som Stålmannen kan skjuter jag upp till en annan dag. Jag låter den sockersöta förnekelsen få ta över en stund till. Den kan få härja lite i min kropp medan jag sover och inspirera mig till ljuva drömmar.

Eftersom jag nog inte kan rädda världen, får jag väl syssla med annat så länge. Titta på Star Trek och sticka med strumpstickor till exempel. Inte så pjåkigt det heller, fast det inte utrotar världshungern eller avslutar krig.

 

KursivaLi

Kommentarer
Postat av: Vargen :D

Älskar superhjältar jag med :D vill fan bara nypa dom i kinderna på nåt konstigt vis XD

2010-09-05 @ 08:39:22
URL: http://iminsidethetardis.blogg.se/
Postat av: Andrea

Jag tittade på Superman imorse! :) Och jag är en äkta trekie! :) Kolla gärna min blogg och ha en bra dag!

2010-09-05 @ 09:28:28
URL: http://antway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0