Öland <3


Jag är sjukt trött idag efter en ganska så sömnlös natt. Jag försökte somna utan tabletter och fick därför ligga och stirra i taket mestadels av natten. Dumt beslut, och jag fick ändå använda piller för att somna sen. Bella sov som en stock efter dagens äventyr och snarkade nybadad och fluffig i mitt knäveck. Hon verkade riktigt glad och nöjd.

Jag, Marit och Ida begav oss ut i naturen igår med kamerorna i högsta hugg. Bella fick följa med som fripassagerare. Vi åkte till Penåsa och utforskade ödebyn där. Att trotsa terrängen var roligt, och vi hade en liten svart hundrumpa som guide. Hon var riktigt duktig på att följa stigen. När vi sedan kämpat, krupit, blivit rivna och fått spindelnät i munnen kom vi fram till ödebyn och insåg ganska snabbt att det hade varit lättare att ta den andra vägen. Men vi överlevde. Och fick lite motion på köpet.

 

 

 

 

Bella uppförde sig väldigt bra på utflykten, tiggande och vattenstänkande inräknat, men fick för sig att rulla sig i en av högarna som kossorna lämnat efter sig. Jag blev lite upprörd. Men hon fick som straff att bada när vi kom hem. Inte uppskattat.

 

 

Det var en jättefin dag, och Öland är så fruktansvärt vackert. Jag njöt och njöt.

KursivaLi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0