Il y a toujours du bon dans la folie humaine.

"There is always some good in human craziness."

Jag är tydligen utmattad, stressad, kroniskt bakis och jävligt förkyld. Och lite gnällig också (som om det var något nytt). Jag tror egentligen allt beror på för mycket stressande. Jag behöver lugna ner mig, ta livet som det kommer och fortsätta ha min orubbliga tro på att allt kommer bli bra. Det är svårt att tänka ordentligt när man har feber dock. Sara sms:ade i morse och hade feber och var sjuk hon också. Stackars. Tror ni förkylning smittar genom sms? I så fall smittade hon mig nog i morse. Fy på sig. Hoppas du blir bra snart, sötaste, och att Jonas skämmer bort dig!

Igår började mina ögon bete sig väldigt konstigt. Pupillen i högra ögat var större an den vänstra. Jag avfärdade det först som linserna, men i morse när jag vaknade var det likadant igen. Jag googlade mig fram till svaret; jag är utmattad och stressad. Det kan hända ibland att pupillerna blir olika stora (att man har lite svårare att fokusera med blicken) när man är riktigt trött. Jag vet inte om det här har hänt mig förut. Nu när jag har linserna så har jag bättre koll på ögonen än jag hade innan. I vilket fall som helst så ser jag ganska rolig ut. Lite drogad, som Ida föreslog.



Höger pupill (eller vänster för er) är definitivt större. Jag ser lite vindögd ut, nästan.

Trots förkylning och underliga ögon så kämpar jag på med franskan. Det känns som om jag har kommit in i pluggandet på riktigt nu, och det är bara två kapitel kvar på kursen. Bummer, liksom. Men jag sökte till franska 2 igår och förhoppningsvis blir jag inte underkänd så att jag kan fortsätta. Blir det för jobbigt på kurs två får jag väl gå ner i tid, eller hitta på nåt annat genialiskt. I vilket fall som helst så ger jag inte upp den här drömmen, hur jävligt allt än må vara. Imorgon har jag sista muntliga med min lärare, så jag borde väl plugga lite mer nu. Men jag är ganska självsäker den här gången och tror att det kommer gå finfint.

KursivaLi

P.S. Jag lyckades ta en bild på mina krokodiler (aka salamandrar) igår! :D



D.S.

Kommentarer
Postat av: Sara

Förlåt :(

2010-09-17 @ 09:29:36
URL: http://sisteroriginal.blogg.se/
Postat av: KursivaLi

Jag förlåter dig, allra sötaste. :D <3

2010-09-17 @ 22:19:31
URL: http://kursivali.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0