this guy has been awake since the second world war


Okej hjärna, nu gäller det. Ska du besegra ditt sötsug en gång för alla, eller ska du fortsätta vara slav åt sockret? Imorgon, ja du, då hjärna kommer du få en fetstor chock när du inser att du inte får mer socker-pumpade matvaror. Är det verkligen värt det när man mår så dåligt efteråt? Både psykiskt och fysiskt? Nej. Inte det minsta. Stackars dig hjärna, som får lov att dras med mig och mina impulser. Både sockerstopp och skivstång imorgon. Håhå.

Bloggen är uppdaterad och fin! Det var sjukt pilligt, men väldigt kul att faktiskt kunna förstå alla dessa kodmallar och siffror. Imorgon är det faktiskt meningen att jag ska börja läsa webbdesign, men det blir inte så eftersom NTI-skolan verkar ha problem med att göra saker rätt. Det ska bli roligt i alla fall, om nu skolan kan lösa skiten de har försatt mig i. Jag ska ringa till dem imorgon, plus att jag måste lösa situationen med CSN och kunskapsnavet. Stor suck. Men det kommer lösa sig. Jag är inte så bra på det där med tålamod ibland bara.

Jag har börjat tillverka en supersnygg halsduk till vintern som jag hoppas kommer bli klar innan det blir för kallt. Den är stickad med hålmönster i grå akryl-mix. Innan den är klar kommer den vara ungefär en och en halv meter lång och ihopsydd till ett stort O. Jag blev inspirerad av en underbar halsduk jag hittade på New Yorker när jag var urfattig. Men, tänkte jag, jag har stickor och massor av garn hemma som bara väntar på att få bli någonting fint. Jag började igår och har kommit en liten, liten bit. Den är väldigt bred också, så det kommer ta sin lilla tid. Jag håller tummarna för att minusgraderna håller sig borta en stund till.

Nu ska jag sova lite, och inte drömma mardrömmar. De förföljer mig lite för tillfället.
Who needs sleep - Barenaked Ladies


<3
KursivaLi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0