jag skulle, ärligt, kunna göra vad som helst för dig



Kärlek ska vara (och är) som kaffe; starkt, varmt och beroendeframkallande. Och det finns så många former att välja mellan. Kärlek till sin bästa vän. Kärlek till sin familj. Kärlek till en väns barn. Kärlek till en främling. Och den där upp-över-öronen-kärleken som får benen att dansa och rösten att sjunga alldeles av sig själva. Obesvarad, eller inte, så känns den. Allt som händer gör det av en anledning; och vissa händelser som inträffat på senaste tiden har fått mig att inse hur viktigt det är att låta sig själv älska och våga. Det låter lite hippie, men ibland är hippie bra. Vad jag önskar att jag kunde behålla den här känslan i en burk och ta upp och titta på den när jag känner mig nere.



Jag fick ett underbart paket på posten och ett fint brev idag. Ingenting värmer så mycket som post. Jag tror mänskligheten bara förknippar post med räkningar och kronofogden nu för tiden. Tänk vad glad man kan bli när det dyker upp ett tjockt kuvert fyllt med presenter! Doftljuset står och brinner bredvid mig just nu och luktar väldigt gott. Älgarna är dessutom helt bedårande.

Nu ska jag skriva ett brev, lukta på mitt ljus och kanske, möjligtvis se på en film. Eller så ska jag läsa min älskade En Geishas Memoarer. I vilket fall som helst så mår jag bra idag.

Swedish Sin - Billie the Vision and the Dreamers
KursivaLi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0